Korisnici uglavnom vrlo brzo donose odluku sviđa li im se vaš proizvod, aplikacija ili web stranica.

Samo nekoliko sekundi dijeli zainteresiranog korisnika kojeg je privukao vaš brend od ravnodušnog korisnika koji će izaći iz vaše aplikacije ili web stranice.

Znači li to da ih trebate „zaskočiti“ agresivnim prodajnim porukama? Ma kakvi.

To znači da vašim budućim (zadovoljnim) korisnicima želite uputiti jasne, precizne, ugodne poruke i pružiti im užitak konzumiranja sadržaja o vašem brendu.

Što je UX pisanje?

website wireframe
Pexels

UX pisanje je pisanje tekstova za sučelja aplikacija, web stranica, landing stranica i svih drugih digitalnih proizvoda s ciljem da vašim korisnicima pružite jasnu informaciju i pomognete im da se jednostavno snalaze u sadržajima koje čitaju na ekranu.

Korisničko sučelje vaše web stranice, aplikacije, softvera kao usluge ili interaktivnog kioska je mjesto gdje se korisnik možda po prvi puta susreće s vašim brendom i upoznaje s vašim proizvodom pa mu učinite to iskustvo što ugodnijim.

Pisanjem jasnih i sažetih poruka za dobro korisničko iskustvo vješto ćete voditi korisnike u istraživanju vašeg weba ili korištenju mobilne aplikacije.

Koliko ćete pritom biti ozbiljni, a koliko duhoviti i opušteni, ovisi o glasu i tonu koji ste odabrali u ranijoj fazi razvijanja brenda kada ste kreirali content strategiju.

Jednostavno snalaženje u vašem user-friendly digitalnom proizvodu zadovoljan korisnik nagradit će ponovnim dolaskom i redovitim korištenjem.

Što su mikrotekstovi?

Svaka interakcija s ekranom, naprimjer skrolanje po vašoj web stranici ili web shopu, prilika je za „razgovor“ s vašim korisnicima.

Iskoristite je.

Evo, uzmimo za primjer copywriting (mikro)tekstova za call-to-action (CTA) i error message poruke korisnicima.

CTA

S obzirom da želite potaknuti korisnike na interakciju s vašim brendom i akciju kupovine vaših proizvoda ili usluga, važno je kako ćete to učiniti.

Gumb koji poziva na klik (CTA) tako može postati prijateljski prijedlog za kupovinu, čitanje bloga ili možda prijavu za newsletter.

Prijavi se na newsletter UX pisac pretvorit će u prisniju poruku tipa: Želimo ti poslati novosti i popuste.

Poruka o pogrešci

Nespretno sročena poruka o pogrešci (error message) može zvučati kao špotanje pa će se korisnik osjećati frustrirano jer nije siguran u kojem koraku kupovine ili naručivanja je pogriješio.

Umjesto toga, poruka o pogrešci može biti prilika da korisnika usmjerite na sljedeći korak i sigurno ga dovedete do željene akcije — naprimjer kupovine u vašem web shopu.

Želite li vašem kupcu reći:

Something went wrong

 

Ili nešto tipa:

Hej, molim te provjeri je li adresa ispravno upisana da možemo što prije zapakirati tvoju narudžbu.

 

Ovo drugo, jel’ da?

Kako istaknuti prednosti proizvoda i usluga?

Ako želite približiti svoj brend novim korisnicima, istaknite sve prednosti koje im vaš proizvod donosi.

Budite jasni kada opisujete vaš proizvod, pogotovo u kratkim tekstovima — naprimjer na homepageu, gdje u jednoj rečenici želite jednostavno objasniti što uopće radite.

Zašto je to važno? Zato što želite da korisnicima koji se prvi puta susreću s vašim brendom odmah bude jasno što je vaš proizvod i zašto bi ga mogli zatrebati.

Istaknite koje probleme korisnika rješava vaša usluga ili proizvod. Ma recite im kratko i jasno kako će korištenje vašeg proizvoda utjecati na poboljšanje njihovog života.

Kako ćete to postići?

UX pisci ili pisci za dobro korisničko iskustvo u (mikro)tekstovima fokus stavljaju na korisnika i benefit koji dobiva koristeći vašu uslugu ili proizvod.

Evo i jednog primjera.

 

Umjesto naslova u opisu vaše usluge:

Alati za upravljanje financijama

 

UX pisac će napisati nešto poput:

Riješite se dugova i učinkovito upravljajte svojim financijama

U nekoliko riječi korisnik je dobio poruku i o usluzi koju nudite, ali i o koristi koju će dobiti od te usluge.

Zašto trebate UX pisca?

Pisanje za ekrane nije nimalo lak niti jednostavan zadatak. Pobrinite se da vaš digitalni proizvod pruža dobro korisničko iskustvo vašim vjernim korisnicima i svima koji tek otkrivaju vaš brend:

  • Umjesto osjećaja razgovora s računalom ili mobitelom, vašim korisnicima ponudite iskustvo razgovora s nekim tko razumije njihove potrebe i želje.
  • Omogućite korisnicima da se brzo i lako snađu na vašim sučeljima kako bi se što prije upoznali s vašim proizvodima i zaljubili u vaš brend.
  • Sučelja nisu hladni ekrani, sučelja su lice vašeg brenda — učinite ga prijateljskim.

Učinite to zajedno s UX piscem koji će vam pomoći napisati poruke koje zvuče dobro na svakom ekranu.